Pembuka kata



Selawat dan salam kepada Nabi Muhammad s.a.w, kepada para Rasul, Para Nabi, Para Sahabat, dan kepada mereka yang berjuang di jalanNya. Semoga kita termasuk dalam golongan yang diredhai-Nya.


Tuesday, May 26, 2009

Yang ku rindu...

Ya Rab...

aku rindu...

aku rindu pada sebuah keluarga
sebuah keluarga yang diredhaiMu,
sebuah keluarga yang redha akan Kamu.


aku rindu...

akan seorang sahabat,
sahabat yang sentiasa menasihat,
yang menasihat dengan kata-kata dan akhlak,


aku rindu...

akan diri ini,
ketika imanku tinggi,
ketika ku mengadu pada-Mu,


Aku rindu...

akan ramadhan,
jiwaku tenang, terasa kasih
dikelilingi pintu kebaikan


Aku rindu...

akan kekasih-Mu
disetiap kali mendengar pesanannya,
setiap kali mengikut sunnahnya

dan aku rindu akan kamu Ya Rab.
maafkanlah diri ini,
yang selalu meninggalkan Mu,
yang ingkar arahan-Mu,
yang kurang bersyukur,
dan sgala kelemahan yang ada.

No comments: