Pembuka kata



Selawat dan salam kepada Nabi Muhammad s.a.w, kepada para Rasul, Para Nabi, Para Sahabat, dan kepada mereka yang berjuang di jalanNya. Semoga kita termasuk dalam golongan yang diredhai-Nya.


Friday, April 2, 2010

Gembira sungguh mereka~

entah mengapa, hati aku merasa tenang setiap kali teringatkan mereka. aku jadi rindu untuk dapat mendampingi mereka.

setiap kali melihat mereka, wujud pelbagai perasaan dalam hatiku. Tenang, iri hati, cinta....
terasa sudah lama kami berkenalan walau kami hanya bertentang mata, mengangguk kepala tanda menyapa dan diakhiri dengan senyuman..

aku suka melihat muka mereka yang bersih, berpakaian yang sederhana, dan sentiasa kelihatan sopan walaupun ketika berseorangan.

aku melihat sahabat-sahabat mereka sangat senang dengan kehadiran mereka. disetiap pertemuan mereka dimulakan dan diakhiri dengan senyuman.

dan aku sangat menghormati mereka, kerana kekuatan yang ada pada jiwa mereka. biar datang ujian dunia, biar datang nikmat dunia, dia tetap kelihatan seperti biasa..

dan kerana inilah aku ingin menjadi seperti mereka.....
mereka yang nabi Muhammad s.a.w maksudkan dalam hadithnya


“Sungguh baik nasib orang yang beriman kerana dalam semua keadaan mereka mendapat kebaikan. Dan tidak ada habuan baik seperti ini kecuali bagi mereka yang beriman. Apabila mendapat kesenangan maka ia akan bersyukur, maka syukur itu baik baginya. Dan apabila ditimpa musibah maka ia bersabar, maka sabar itu baik baginya.” (Hadis riwayat Muslim)


bagi mereka, yang baik itu datangnya daripada Allah, dan segala yang datangnya dari Allah adalah baik.

sesungguhnya, Allah dan rasulNya juga lebih mengetahui...

No comments: