Pembuka kata



Selawat dan salam kepada Nabi Muhammad s.a.w, kepada para Rasul, Para Nabi, Para Sahabat, dan kepada mereka yang berjuang di jalanNya. Semoga kita termasuk dalam golongan yang diredhai-Nya.


Friday, October 10, 2008

Sabarlah kamu wahai sahabat...

Assalamualaikum .....
Semoga kite sumer diberkahi Allah...

Di sini, Saya ingin mengucapkan Salam takziah kepada Nik Rafha Nik Fauzi atas ujian Allah s.w.t yang sukar untuk dihadapi.

Sabarlah kamu wahai sahabat, kerna Allah tidak akan membebanimu dengan beban yang tidak dapat engkau dukungi....

Sabarlah kamu wahai sahabat, Allah mengujimu kerna Dia mencintaimu....

Sabarlah kamu wahai sahabat, bila dirimu diselubungi kesedihan, sedarlah, ketahuilah, bahawa ramai temanmu sedang menunggu untuk memberi pertolongan....

Sahabatku.. ingatlah, bahwa Rasulullah s.a.w pernah bersabda (mafhumnya) ;
"Apabila seorang anak Adam meninggal dunia, maka putuslah segala amalannya melainkan tiga perkara; sedekah jariyah, ilmu yang bermanfaat dan anak soleh yang mendoakannya."
-H.R Muslim; Abu Hurairah-

" Alloh Tabaraka Wa Ta’ala berfirman, ‘” Aku sesuai persangkaan hamba-Ku pada-Ku dan senantiasa mengawasinya. Jika ia menyebut-Ku ditengah keramaian, Aku akan menyebutnya ditempat yang lebih baik dari keramaian tersebut. Jika ia menyebutKu dalam dirinya, Aku akan menyebutnya dalam diri-Ku. Jika ia mendekati-Ku sejangkal, Aku akan mendekatinya sehasta. Jika ia mendekati-Ku sehasta, Aku akan mendekatinya sedepa, Jika ia mendatangiku dengan berjalan, Aku akan mendatanginya sambil berlari."
-HR Abu Hurairah-

Jadi hargailah ibubapa kita sementara mereka masih ada, janganlah berlaku derhaka kepada mereka.
salam....
segala yang baik itu datangnya dari Allah s.w.t, segala yang buruk itu datangnya dari diri saya sendiri.

No comments: